tiistai 5. marraskuuta 2013

en jaksa leikkiä iloa olen sentään gorilla

kaikki tässä olen puu jolla nimi ja
  semmoset laineilevat lehdenreunat

näytän teille sen minkä odotatte näkevänne, minkä
                       haluatte nähdä
kuolinkamppailua kuolinkamppailun perään
ympärilläni raamit että se varmasti erottuu
               siitä mitä kutsutte elämäksi

en jaksa leikkiä olen sentään lapsi poistun
    antamaan nimiä sherpakantajille
     ne sen maailman huipun valloittivat
mitä tämä on tämä mitä missä milloin

olen nukahtanut en jaksa leikkiä katsojaa
   sadussa käynyt hyvin olen nukahtanut
                    jo paljon ennen loppua
       nähtyäni mitä odotin, mitä halusin

en jaksa leikkiä, nyt
mukavaan koloon näkemiin

4 kommenttia:

  1. Runon päivälle sattu juuri näin:

    "en jaksa leikkiä olen sentään lapsi poistun
    antamaan nimiä sherpakantajille
    ne sen maailman huipun valloittiva..."

    Lili

    VastaaPoista
  2. Mahtava. Tässä on tyylillesi ominaista leikkisyyttä integroituna vakavaan teemaan. Jos voisi pistää runoja suosikeiksi, tämä olisi sellainen. Nih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. A a a au. Sanon kanssa sulle että ihan kovimpia kommentteja mitä olen saanut. Arvostan.

      Poista