keskiviikko 26. joulukuuta 2012

synnyin soutaissa maakravun kämmeneen
         miten päin kämmen oli siten päin olin
         harvoinpa suoraan aurinkoon mutta
eipä tahrakaan hihku: tulisinpa puhdistetuksi
ei paljoa paina lause: olin tahra

olin     olin       minut nähtiin keskellä lattiaa
                           minua ei nähty keskellä lattiaa
                     asemalla jolta junat vievät
            eri junat tuovat       (kaikkien odotusten
   lomitse, sivuitse, keskeltä tulee vuorostaan tämä:)
juna on lähtenyt (tai tullut), sinut silittää uneen
sinut rauhoittaa hetkeen, sinut ohjaa syliin
syntymä, syntymän avoimet kämmenet

(vailla odotuksia) synnyin suoraan kengän alle
äitikengän ja isäkengän oma tahma
maisemani: helmin samein pohjaa vasten

(tapahtuu tämä, paljon myöhemmin:) synnyn kengäksi,
otan askelen, toinen narahtelee takana
synnyn kengäksi ja narahdan toinen rientää eteeni,
yhdessä vierekkäin tai vaikka kiinnikkäin
tuumimme variaation olemusta, otamme
vastaan planeettaa, yhteys
kulkee lävitsemme

2 kommenttia:

  1. Tähän palailen yhä uudestaan. Kiinnostava. "Olin tahra", wau. Mäkin taidan olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et kyllä ole tahra, vaikka joskus siltä tuntuiskin. Ja wau itelles tosta kommentista, kiitti.

      Poista